Valokuvien tärkeys yrityksen menestykseen




Ihminen omaksuu visuaalisuutta 60 000 kertaa nopeammin kuin tekstiä ja 90% aivoihin menevästä informaatiosta on visuaalista.


Tämä kertoo meille kaksi asiaa:

  1. 60 000 kertaa on pirun nopea. Kuin jänis ei olisi koskaan ottanut päikkäreitä.

  2. Aivot rakastaa kuvia.

Toinen kohta ei kuulosta kiehtovalta, mutta se todella on.

Sillä se kertoo, että ihmiset rakastavat visuaalisuutta. Joten jos sinulla on hyvät kuvat tuotteistasi otettu, ihmiset ovat kiinnostuneita ostamaan.

Tämä on tilaisuus, jossa voitte erottua kilpailijoistanne.

Ammattikuvaajan avulla tuotteistanne voidaan ottaa kuvia, jotka herättävät luottamusta ja ohjaavat asiakkaan ostamaan.


P.S. Jos haluat tietää, miten voisin auttaa yritystänne, ota yhteyttä! Katsotaan yhdessä, miten sinun tuotteet voidaan esitellä parhaalla mahdollisella tavalla.


Ensivaikutelma ratkaisee

Ensivaikutelma. Se tapahtuu sekunneissa, asiakas päättää nopeasti onko yrityksesi luotettava tai kiinnostava.

Jos tuotteesi kuvat ovat epäselviä, tummia tai muuten huonosti otettuja, saatat menettää asiakkaita ennen kuin he edes tutustuvat tarkemmin tarjoamaasi tuotteisiin.

Oikein toteutetut tuote- ja brändikuvat varmistavat, että ensivaikutelma on vahva ja jää ihmisten mieleen.

Jos tuotteet jäävät ihmisten mieleen, ne ovat hyvien kuvien ansiota. 

Uskottavuus syntyy laadusta

Uskottavuus... se rakentuu yksityiskohdista.

Miten joillain yrityksillä kuvat tukevat koko viestintää ja korostavat laatua?

Esimerkiksi selkeästi valaistut tuotekuvat, miljööt, jotka tuovat oikean tunnelman. 

Tai henkilökuvat, jotka viestivät luotettavuutta ja asiantuntemusta.

Jos kuvat jäävät puolitiehen, ne eivät tue viestiäsi ja asiakkaasi saattavat valita kilpailijan.

Hyvin suunnitellut ja toteutetut kuvat taas varmistavat, että viestisi näkyy ja vakuuttaa.

Joka nostaa suuresti halua ostamaan sinulta.

Kuvat, jotka saavat asiakkaan toimimaan

Jos kuvat eivät herätä luottamusta tai johtaa harhaanjohtavasti, miksi asiakas ottaisi seuraavan askeleen?

Hyvät kuvat voivat lisätä kiinnostusta ja ohjata asiakkaasi tekemään ostopäätöksen.

Esimerkiksi uuden tuotekehitysprojektin tuotekuvat voivat nostaa innostuksen uudelle tasolle ja esitellä ominaisuuksia, joita pelkkä teksti ei saa välitettyä.

Tunteet ja tarinat kuvien kautta

Hyvin toteutetut kuvat kertovat tarinan. Ne voivat viedä katsojan tehtaan lattialta lopputuotteen käyttäjän arkeen tai luoda yhteyden brändisi ja asiakkaan välille. 

Esimerkiksi henkilökuvat, jotka tuovat yrityksen ihmiset lähemmäs asiakkaita.

Tällaiset kuvat jäävät mieleen ja auttavat asiakasta muistamaan yrityksesi silloin, kun he tekevät ostopäätöksiä.

Tähän tarvitaan ammattilainen.

Mitä tehdä nyt?

Jos huomaat, että yrityksesi kuvissa voisi olla parannettavaa tai kaipaat uusia, selkeitä ja tarkoituksenmukaisia kuvia esimerkiksi tuotteista, henkilöstöstä tai miljööstä, olet oikeassa paikassa.

Olen Sami Helenius, +20 vuotta kokemusta valokuvauksesta ja studioni löytyy Tampereen keskustasta. Olen kuvannut muille isoille yrityksille ja tehtäväni on auttaa yrityksiä kuvaamaan tiensä menestykseen.


Ota yhteyttä, niin suunnitellaan yhdessä, miten kuvat voisivat tukea juuri teidän yrityksenne tavoitteita.